25 вересня 2025 р. на базі навчальної лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи відбулося онлайн-заняття просвітницько-інформаційного характеру для студентів 1-го курсу факультету психології з проблем адаптації студентів-першокурсників до умов вищої школи.
Функції модераторів заняття виконували завідувачка навчальної лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, доцентка Лілія Романкова, методистка вищої категорії, доцентка Зоя Юрченко, провідні фахівці навчальної лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи Сергій Петрошенко та Ірина Ониськів.
Майбутні психологи мали можливість дізнатися про історію становлення та розвитку нашого університету, який віддавна обіймає місце лідера серед закладів вищої освіти Прикарпаття та України. Також вони з інтересом сприйняли інформацію про професорсько-викладацький склад кафедр, керівництво, традиції і досягнення факультету психології. Слухачі отримали для роздумів й врахування у студентському житті, яке для них віднедавна розпочалося, уявлення про структуру, нормативні положення та правила корпоративної культури як регулятора взаємин викладачів, керівництва, студентського активу і студентів. Студенти дізнались, яку допомогу упродовж їхнього навчання в університеті можуть надавати їм працівники навчальної лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, а саме:
– отримання корисної інформації в межах проведення тематичних бесід, просвітницько-профілактичних та інформаційних семінарів на базі лабораторії (зокрема, з питань засвоєння правил здорового способу життя; особливостей навчання та дозвілля за умов воєнного стану; з проблем профілактики наркоманії та алкоголізації, з питань психічного здоров’я та правової просвіти; із запобігання залучення до протиправної діяльності у кіберпросторі тощо);
– дослідження особистісних психологічних якостей студентів на основі проведення анонімних психологічних тестувань (індивідуальних, групових) на професійну спрямованість, визначення здібностей і обмежень; причин особистісних та групових конфліктів, причин академічної неуспішності, невдоволення навчанням в університеті тощо; результати діагностики дозволять студенту краще пізнати себе та удосконалюватись у процесі саморозвитку;
– забезпечення інформацією про права та обов’язки студентів;
– спрямування студентів на необхідність використання контенту «Путівника по Карпатському національному університеті імені Василя Стефаника» для поглиблення знань про ЗВО, в якому вони навчаються.
Заняття супроводжувалося презентацією, яка ілюструвала такі змістові блоки теми:
1) Ознайомлення студентів-першокурсників з поняттям корпоративної культури та її складовими як засобу формування фахівця.
2) Роз’яснення студентам основних обов’язкових правил взаємодії партнерів освітнього процесу та культури спілкування в університеті.
3) Інформування студентів із питань можливості та законодавчо обґрунтованих підстав отримання ними недержавних і державних стипендій, грантів.
4) Знайомство студентів із структурою, керівництвом, кафедрами, що функціонують у підрозділі, де вони навчаються.
5) Надання рекомендацій щодо спектру реалізації студентського дозвілля в університеті.
6) Про підтримку, яка надається студентам фахівцями навчальної лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи.
Студентів було попереджено про неприпустимість порушень вимог комендантського часу, запровадженого для громадян України в умовах воєнного стану.
Студенти висловили побажання й надалі брати участь в аналогічних просвітницьких акціях, де вони отримують вельми корисну для себе інформацію.
Фахівці лабораторії відповіли на питання студентів та отримали від них схвальну оцінку заходу, в якому взяли участь 41 студент навчального підрозділу.


